Аналіз регуляторного впливу проекту рішення
Доброжанівської сільської ради
«Про податок на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки"

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення сільської ради “Про податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки” підготовлено згідно з вимогами Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308 “Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту”.

1. Проблема, яку планується розв’язати.
З прийняттям Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755 – VI встановлюється новий податок - податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової нерухомості
База оподаткування об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється органом державної податкової служби на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно.
База оподаткування об’єкта житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:
а) для квартири - на 120 кв. метрів;
б) для житлового будинку - на 250 кв. метрів.
Відповідно до Податкового кодексу України ставки податку встановлюються селищною радою в таких розмірах за 1 кв. метр житлової площі об’єкта житлової нерухомості:
• для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, та житлових будинків, житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів, ставки податку не можуть перевищувати 1 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
• для квартир, житлова площа яких перевищує 240 кв. метрів, та житлових будинків, житлова площа яких перевищує 500 кв. метрів, ставка податку становить 2,7 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

2. Цілями регулювання є:
- отримання додаткового обсягу надходжень до сільського бюджету ;
- забезпечення дотримання вимог Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755 – VI;
- відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних зі справлянням податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки.

3.Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей.
Альтернатива відсутня. Згідно вимог Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755 – VI введення в дію податку на нерухоме майно відмінного від земельної ділянки є обов’язковим.
Ставки податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, запропоновані проектом рішення Доброжанівської сільської ради “Про податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки” чітко визначені відповідно до вимог Податкового кодексу України є максимально прийнятними та економічно обґрунтованими.

4. Механізм розв’язання проблеми.
Проблему наповнення доходної частини сільського бюджету пропонується розв’язати шляхом затвердження проекту рішення Красилівської сільської ради “Про податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки”.
Запропонований вихід із ситуації, що склалася, відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.
Даний проект рішення сільської ради підлягає оприлюдненню на офіційному сайті Доброжанівської сільської ради у мережі Інтернет.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акту.
Прийняття вищезазначеного рішення сільської ради надає можливість:
- отримати стабільні надходження до сільського бюджету;
- збільшити обсяги видатків для забезпечення фінансування повноважень органів місцевого самоврядування.
Позитивними факторами будуть:
- додаткові надходження до сільського бюджету ;
- здійснення планування та прогнозування надходжень від сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки при формуванні сільського бюджету.

6. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акту.
Планується стабільне надходження податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки до сільського бюджету в залежності від кількості введення в експлуатацію нерухомого майна, яке підлягає оподаткуванню та зміни законодавства.

7.Аналіз вигод та витрат проекту рішення.

Сфера впливу Вигоди  Витрати
Органи місцевого самоврядування Збільшення надходжень до сільського бюджету і можливість збільшення витрат на фінансування покладених на органи місцевого самоврядування повноважень Процедура розробки регуляторного акту, збільшення навантажень на працівників державних установ по забезпеченню виконання вимог, встановлених проектом

Фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової нерухомості    Прозорість дій місцевих органів влади, гарантоване забезпечення належними умовами для забезпечення життєдіяльності сільської ради Витрати на сплату податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки.

7. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акту.
Термін дії запропонованого регуляторного акту має постійний характер з моменту набрання ним чинності, з можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства, чи в інших необхідних випадках.

8. Показники результативності регуляторного акту.
Показником результативності зазначеного рішення є надходження від сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки.
Базове відстеження здійснювати після набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього рішення; повторне - через рік з дня набрання ним чинності; періодичне - раз на кожні три роки.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту.
Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися за допомогою наступних заходів:
- аналіз статистичних даних щодо надходження від сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки;
- відстеження динаміки зростання надходжень від сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки.






Сільський голова                                                                            О.Є.Власюк