Аналіз регуляторного впливу проекту рішення
Доброжанівської сільської ради
«Про затвердження норм споживання води абонентів населених пунктів сільської ради»

Цей аналіз регуляторного впливу (далі - Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11.09.03р. №1160-ІУ та "Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04р. № 308 та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Доброжанівської  сільської ради « Про затвердження норм споживання води абонентів населених пунктів сільської ради»
.
1. Опис    проблеми

В Доброжанівській сільській раді у сфері надання комунальних послуг з централізованого  водопостачання та водовідведення   єдиним виробником послуг є  КП Врадіївське ЖКГ

Утримання власних і прийнятих підрозділів та виробництво комунальних послуг відбувається за рахунок коштів, сплачених споживачами послуг - населенням, бюджетними організаціями та установами, іншими сторонніми організаціями та підприємствами села.

Розрахунок вартості  послуг централізованого  водопостачання  здійснювався на підставі діючих нормативів, аналізу фактичних витрат попереднього року,  цін на енергоносії, витратні матеріали, а  також з врахуванням змін обсягів подачі води, прийому стоків, змін використання матеріальних та трудових ресурсів.

Регулювання викликане необхідністю якісного надання послуг централізованого водопостачання та відшкодування повної собівартості послуг. Досягнення цієї мети  можливе шляхом подальшого удосконалення і переобладнання системи видобування, транспортування та розподілу води, підвищення якості  експлуатації та технічного обслуговування основних засобів, покращення показників виробництва, можливістю утримання у належному стані виробничого обладнання мереж.

З метою запобігання ситуації, коли діючі тарифи не відповідають рівню фактичних витрат на виробництво послуг за рахунок зміни зони обслуговування, цін на енергоносії, амортизаційних відрахувань, росту чисельності та мінімальної заробітної плати виникла потреба оперативного вирішення питання перегляду тарифів. Як виявилося на практиці, зростання цін в країні на всі матеріали та послуги негативно впливає на фінансове становище підприємства і є загрозою для подальшого своєчасного надання якісних послуг.

2. Цілі державного регулювання.

Основною ціллю даного регулювання є виконання у сфері послуг з водопостачання Закону України від 24.06.2004 № 1875-ІУ “Про житлово - комунальні послуги
Цілями регулювання є :

надання якісних послуг, здатних задовольняти потреби споживача у відповідності до законодавства;
дотримання встановлених стандартів, нормативів, норм, порядків та правил по кількості і якості зазначених комунальних послуг;
забезпечення   функціонування   підприємства  -  виробника  послуг  на умовах самофінансування;
утримання у належному стані засобів виробництва;
забезпечення  розвитку  виробництва,   підвищення  надійності,  якості
технологічного процесу, впровадження енергозберігаючих заходів.

3. Альтернативи.

Встановлення нових тарифів покращить стан надання послуг; 100% відшкодування економічно обґрунтованих витрат на виробництво послуг не потребує компенсації з місцевого бюджету різниці в тарифах.
Фактичне зростання цін на виробничі матеріали,  паливо-мастильні матеріали, додаткові обсяги обслуговування та збільшення кількості споживачів не дає можливості покривати витрати на виробництво, що тягне погіршення якості послуг та стану виробництва.
Згідно Закону України„Про  житлово-комунальні   послуги"  у  місцевому  бюджеті   повинні   бути закладені   кошти   на   відшкодування   різниці   між   діючими   тарифами   та економічно обґрунтованими витратами на виробництво зазначених послуг .

4.Відповідні заходи і механізм, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми.

З метою врахування інтересів, як споживача так і КП «Врадіївське ЖКГ» забезпечення сталого водопостачання з одного боку, та поліпшення фінансового стану з другого боку рішенням Доброжанівської якої сільської ради  здійснюється державне регулювання шляхом встановлення тарифів за 1куб. м. з ПДВ .
а) питну воду для населення на рівні 6,24 грн
б) питну воду для установ і організацій утримання яких здійснюється за рахунок бюджетних коштів на рівні 7,24  грн

Норми споживання води абонентів села в яких відсутні прилади обліку згідно СНиПу 2.04.01.-85:
- жилі будинки з водопроводом             на 1мешканця – 150л/добу;
- жилі будинки з колонками в дворі       на 1мешканця – 150л/добу;
- мийка автомобілів                                                           300л/місяць;
- школи                                             1 учень чи 1 учитель  - 20л/добу;
- дитячі садки                           1 дитина чи 1 вихователь – 75 л/добу;
- продовольчі магазини, бари, млини     1 робоче місце – 400л/добу;
- корова                                   1 голова                                -  80л/добу;
- коняка                                   1 голова                                -  80л/добу;
- теля до 2 року                      1 голова                                 -  30л/добу;
- свиня                                    1 голова                                  -  25л/добу;
- порося до 4-х місяців         1 голова                                  -  15 л/добу;
птиця                                   1 голова                                  -  2л/добу

Підприємством розроблені тарифи, які забезпечують повне відшкодування вартості виробництва послуг.

Регулювання   побудоване   у   відповідності   до   принципів   регуляторної політики :
наданих після всебічного аналізу діючих тарифів та врахування зростання  цін на енергоносії, виробничі матеріали, послуги  та ріст заробітної плати;
узгодження з відповідними службами;прийняття рішення;
інформування громадськості через засоби масової інформації щодо
запропонованих    змін    тарифів    на    послуги    з    централізованого
водопостачання.
взаємодія з громадськістю, забезпечення прозорості запропонованих тарифів;
врахування винесених з боку громадськості пропозицій та зауважень.

Проект рішення      Доброжанівської сільської   ради  « Про затвердження норм споживання води абонентів населених пунктів сільської ради»
встановлює тарифи на послуги водопостачання

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

Можливість досягнення цілей передбачених п.2 цього Аналізу, у разі прийняття зазначеного рішення, є цілком реальною та обґрунтованою в зв'язку з тим, що метою створення проекту зазначеного рішення є цілеспрямоване вирішення зазначених проблем.
Це стає можливим завдяки затвердженню зазначеним рішенням Доброжанівської сільської ради:
-  тарифів    на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, які будуть відповідати цілям регулювання.
Розробка рішення здійснюється за принципами :
- законності;
- гласності ( відкритості, прозорості, загальнодоступності).

6. Очікувані результати прийняття рішення.

За результатами прийняття зазначеного рішення, мають бути досягнуті цілі,які  передбачені  в п.2 цього Аналізу.
До негативних результатів впровадження рішення можна віднести підвищення тарифів на послуги з водопостачання
Позитивними результатами є можливість вирішення проблем, які зазначені у п.1.

7. Аналіз вигод та витрат обраного способу.

найменування Вигоди
Витрати

Органи місцевого самоврядування
Реалізація рішення по підвищенню тарифів на питну воду для всіх категорій споживачів повинно забезпечити своєчасні розрахунки за енергоносії покращити якість надання послуг водопостачання та водовідведення, забезпечити стале водопостачання та водовідведення населення та суб”єктів підприємницької діяльності с/ради та стабілізувати фінансовий стан підприємства.
Витрати пов'язані з розробкою та впровадженням регуляторного акту.

Збільшення витрат на субсидії.

Виробник  послуг

Зменшення  аварійних ситуацій;

Безперебійне виробництво послуг;

Впровадження енергозберігаючих технологій Забезпечення 100% відшкодування          тарифами економічно  обґрунтованих витрат на виробництво послуг Забезпечення  необхідних санітарно-гігієнічних   умов виробництва; Утримання    виробництва    у належному стані;
Збільшення витрат на субсидії.

Споживачі
Отримання   послуг   належної якості в достатньому обсязі
Підвищення витрат на оплату комунальних послуг

7. Строк дії рішення.

Рішення є регуляторним нормативно-правовим актом, який діє на певні категорії споживачів комунальних послуг з водопостачання та водовідведення, є загальнообов'язковим до застосування на території Доброжанівської сільської ради, та строк дії якого не визначено.

8. Показники результативності регуляторного акта.

Результативність рішення буде проводитися за допомогою порівняння числових показників:
доходи, середній тариф;
- витрати, собівартість;
- фінансовий результат;

сума коштів, сплачених до державних та місцевих бюджетів і державних цільових фондів комунальним підприємством;
кількість споживачів послуг (населення).
За прогнозом, результативність дії регуляторного акту в наступному:
беззбиткова діяльність комунального підприємства по забезпеченню централізованого водопостачання та водовідведення;
реалізація плану поточних ремонтів за рахунок власних коштів, які спрямовані , в першу чергу, на зменшення витоків і втрат води,
підвищення якості надання послуг  та надійності  виробничого обладнання.

Формування тарифів виконувалось з урахуванням витрат на здійснення поточних ремонтів та впровадження виробничо-технічних заходів спрямованих на поліпшення систем водопостачання та відведення стоків. Для впровадження вибрані тільки ті, які повністю або частково розв”язують проблеми споживачів і одночасно дозволяють підвищити надійність виробничого обладнання.

Найважливіші технічні завдання підприємства полягають у скороченні виробничих витрат за рахунок:
- зменшення споживання енергоносіїв внаслідок зменшення витоків в мережах  ( шляхом повної або часткової заміни застарілих трубопроводів  та налагодження електрообладнання та регулювання режимів його роботи);

У відповідності із Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” від 11.09.2003 № 1160-IV рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень регуляторного акта визначається кількістю осіб, що:
прочитають зазначене рішення в офіційних засобах масової інформації за результатами оприлюднення;
отримають регуляторний акт за запитами до органів місцевого самоврядування;
отримають регуляторний акт або інформацію щодо основних його положень іншими шляхами.

9. Заходи, з допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта. Оцінка ефективності регуляторного акту буде проведена за допомогою періодичного відстеження результативності регуляторного акта.
Результативність рішення буде відстежуватися за допомогою порівняння    числових показників.
На основі наданих звітів вказаним управлінням буде здійснюватись базове відстеження цього регуляторного акта через рік після затвердження регуляторного акта.
Повторне відстеження буде здійснено через рік з дня набрання ним чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років з дня набрання чинності.

Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторним актом.












Сільський голова                                                 О.Є.Власюк