Аналіз регуляторного впливу проекту рішення
Доброжанівськоїсільської ради
"Про встановлення місцевих податків і зборів»
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Доброжанівської сільської ради "Про встановлення місцевих податків і зборів» підготовлено на виконання Податкового кодексу України», згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»
1. Опис проблеми
Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування.
У зв'язку з прийняттям Податкового Кодексу України виникла необхідність встановити на території Доброжанівської ї сільської ради місцеві податки і збори та затвердити положення про місцеві податки і збори, а також розміри ставок місцевих податків і зборів.
Проблема полягає в необхідності викладення положення про місцеві податки і збори в новій редакції з урахуванням змін законодавства.
На підставі всебічного аналізу місцевих податків і зборів проблему передбачається вирішити шляхом державного регулювання – прийняття рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів».
Вказану проблему не можливо розв’язати за допомогою ринкових механізмів, тому, що відповідно до діючого законодавства місцеві податки і збори, їх ставки та порядок сплати встановлюються сільською радою.
2. Цілі державного регулювання
Впровадження регуляторного акту дозволить забезпечити реалізацію державної політики в податковій сфері, зокрема, вимог Податкового Кодексу України, Указу Президента України „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.98 № 727/98, спрямовану на поповнення дохідної частини місцевого бюджету для забезпечення реалізації программ соціально-економічного розвитку населених пунктів.
Цілі прийняття регуляторного акта наступні:
а) визначення переліку місцевих податків і зборів, що встановлюються на території сільської ради;
б) встановлення розмірів єдиного податку, збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності
в) прийняття положення про місцеві податки і збори.
3. Оцінка усіх прийнятих альтернативних способів
Досягнення зазначених цілей, перевага обраного способу
1. Не встановлення податків і зборів .
Дана альтернатива неприйнятна, так як згідно п 12.3.5 ст. 12 Податкового кодексу України, якщо селищна рада не прийме рішення про встановлення податків і зборів, то вони справлятимуться із застосуванням мінімальної ставки згідно кодексу що в 2-4 рази менше сьогодні діючих ставок.
2. Встановлення податків і зборів з економічно обґрунтованими ставками є єдиним альтернативним способом досягнення цілей, так як він розроблений у відповідності до положень Податкового Кодексу. Прийняття вказаного регуляторного акту створить необхідну правову основу справляння податків і зборів.
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв'язання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
Відповідно до ст.12 Податкового кодексу України органам місцевого самоврядування надано право встановлювати місцеві податки і збори з обов’язковим визначенням об’єкту оподаткування, платників податків і зборів, розміру ставки, податкових періодів та інших обов’язкових елементів, визначених статтею 7 цього Кодексу з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII цього Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору.
Вирішення проблеми, зазначеної у п.1 цього Аналізу, повинно здійснюватися шляхом прийняття рішення сільської ради «Про встановлення місцевих податків і зборів» з дотриманням вимог Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.
Розробка проекту рішення сільської ради здійснювалися за принципами:
- доцільності, адекватності, прозорості, ефективності, передбачуваності, збалансованості.
Механізми і заходи, які забезпечують розв’язання визначеної проблеми:
- отримання пропозицій від юридичних та фізичних осіб щодо встановлення ставок оподаткування;
- підготовка відповідного проекту рішення та розгляд його на сесії сільської ради;
- інформувати суб’єктів підприємницької діяльності про вимоги прийнятого регуляторного акту.
Даний регуляторний акт мотивує суб’єктів господарювання, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування виконувати встановлені вимоги тому, що:
- положення даного акту прості;
- чітко врегульовані права та обов’язки суб’єктів, на яких поширюється вказаний акт;
- вартість виконання вимог, встановлених актом нижча, ніж вартість ухилення від виконання таких вимог.
5. Обґрунтувати можливість досягнення встановлених цілей
Прийняття зазначеного регуляторного акта повністю забезпечує досягнення цілей, передбачених пунктом 2 цього аналізу.
Впровадження рішення сільської ради «Про встановлення місцевих податків і зборів» після його прийняття має здійснюватися:
1) сільською радою у частині внесення змін, викладення рішення в новій редакції та оприлюднення рішення;
2) органом державної податкової служби на який покладено контроль за справлянням місцевих податків і зборів до місцевого бюджету.
Дія акту поширюватиметься на широке коло суб’єктів підприємницької діяльності (юридичних та фізичних осіб). Запропоновані механізми справляння податків і зборів відповідають вимогам діючих нормативно-правових актів. Практичне запровадження даного рішення покладається на суб’єктів господарювання (юридичних та фізичних осіб), а також податкову службу.
У органів влади та суб’єктів господарювання є всі можливості та ресурси впровадження та виконання даного регуляторного акта, а саме:
- діючі законодавчі акти надають право органам місцевого самоврядування приймати зазначене рішення;
- суб’єкти господарювання мають право у встановленому законом порядку зареєструватися та платити податки, які передбачені даним рішенням;
- представники податкових органів мають право контролювати сплату податків.
На досягнення цілей у разі прийняття цього рішення можуть вплинути такі негативні зовнішні фактори, як:
- неналежне справляння та сплата місцевих податків і зборів суб’єктами господарювання;
- зміна діючого законодавства.
Позитивним фактором є надходження коштів до сільського бюджету, які можуть використовуватися на задоволення суспільних благ.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта
Додаткових матеріальних та інших витрат, окрім сплати самих податків і зборів, від реалізації цього рішення не будуть нести ні сільська рада, ні суб'єкти підприємницької діяльності.
Таблиця вигод та витрат
Сфера впливу Вигоди Витрати
Інтереси держави Збільшення надходження місцевих податків та зборів
Розвиток інфраструктури селища, сіл Процедура розробки регуляторного акту(витрати робочого часу спеціалістів, пов'язані з підготуванням регуляторного акта)
Інтереси суб'єктів господарювання Розвиток інфраструктури села Сплата обов'язкового податкового платежу
Інтереси громадян Вирішення частини соціальних проблем селища, сіл за рахунок зростання дохідної частини селищного бюджету Сплата обов'язкового податкового платежу.
.З прийняттям цього рішення передбачається деяке збільшення надходжень до бюджету селищної ради, впорядкування місцевих податків і зборів
7. Строк дії регуляторного акту
Строк дії регуляторного акту не обмежений, якщо інше не буде передбачено законом.
8. Заходи з відстеження результативності регуляторного акту.
Повторне відстеження результативності дії регуляторного акту здійснюється через рік з дня набрання чинності акту.
Періодичне відстеження результативності проводиться раз на кожні три роки з дня закінчення заходів з повторного відстеження.
Відстеження надходжень місцевих податків і зборів до місцевого бюджету буде здійснюватися шляхом аналізу інформації наданої Кривоозерською ДПІ.
Сільський голова О.Є.Власюк
20.05.2011